0   /   100

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر صورت

پرایمر یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین محصولات آرایشی موجود در بازار است. این محصول در کاربردهای مختلف از آبرسان، مات کننده، روشن کننده و … وجود دارد. با توجه به تفاوت در انواع پرایمر، ممکن است انتخاب نوع مناسب آن برای شما مشکل باشد.

اگر در انتخاب پرایمر مناسب، نحوه استفاده و کاربرد آن در آرایش مشکل دارید، ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا آرایشی بی نقص و حرفه‌ای داشته باشید.

پرایمر چیست؟

به زبان ساده، پرایمر یک محصول آماده سازی‌ست که پس از انجام مراقبت‌های پوستی استفاده می‌شود. بعد از آن میتوان از کرم پودر، مرطوب کننده های رنگی و کانسیلر استفاده کرد.

پرایمر محصولی آرایشی و مراقبت از پوست است که منافذ باز پوست را کوچک کرده و علاوه بر این موجب ماندگاری آرایش روی پوست هم می‌شود.

کاربرد پرایمر چیست؟

کاربرد پرایمر چیست؟

اگر دوست دارید پوستی صاف و یکدست داشته باشید، پرایمر یکی از ضروری‌ترین محصولات کیف آرایش شماست.

پرایمرهای جدید علاوه بر اینکه جلوه ای صاف و مخملی به پوست می‌دهند موجب کوچک شدن منافذ باز پوست هم می‌‍شوند.

این محصولات میتوانند خطوط کم عمق و ریز کنار چشم، خط اخم و خط لبخند را محو کنند، قرمزی و التهاب آکنه ها را کاهش دهند و رطوبت را در پوست حفظ کنند.

از پرایمر در کدام مرحله آرایشی استفاده می‌‌شود؟

پرایمر

برای داشتن یک آرایش حرفه ای، ابتدا به پوست صورت و گردن آبرسان یا مرطوب کننده بزنید. برای اینکه پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید، از سرم یا کرم دور چشم استفاده کنید.

بعد از جذب شدن محصولات مراقبت پوستی از پرایمر برای تمام صورت استفاده کنید. متخصصین آرایشی پیشنهاد می‌کنند برای جذب بیشتر و پخش یکنواخت، بهتر است پرایمر را توسط انگشتان دست روی پوست پخش کنید تا پوستی مخملی داشته باشید.

نکته: پیشنهاد می‌شود برای پوشاندن چروک و منافذ، پرایمر را به صورت ضربه ای آرام روی پوست پخش کنید.

قانون استفاده از پرایمر این است: مقدار کمی از پرایمر را با ملایمت روی پوست پخش کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم میزان محصول را براساس نوع پوست خود انتخاب کنید. برای مثال چون پوست خشک مواد آرایشی را جذب می‌کند؛ مقدار کمی از پرایمر، به تثبیت مواد آرایشی روی پوست کمک می‌کند. پوست چرب به دلیل ترشح چربی، نیاز به مقدار بیشتری از پرایمر برای پیشگیری از محو شدن مواد آرایشی روی پوست دارد.

چطور پرایمر مناسب پوست را انتخاب کنیم؟

پرایمر این‌لی

اگر شما هم بین پرایمرهای موجود در بازار، قصد تهیه یک پرایمر خوب با قیمت مناسب دارید؛ پرایمر این‌لی با داشتن تمام ویژگی های فوق یک محصول جدید و پرطرفدار در بازار است.

پرایمر این‌لی دارای بافتی سبک بوده و موجب یکدست شدن پوست و کوچک کردن منافذ باز پوست صورت مخصوصا در ناحیه T می‌شود.

این پرایمر حاوی ویتامین E است که با خاصیت آنتی اکسیدانی از پوست صورت در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کند.

این محصول برای انواع پوست مناسب است و یک تثبیت کننده آرایش قوی است.

رایج‌ترین اشتباهات زمان استفاده از پرایمر چیست؟

استفاده از پرایمر

یکی از پرتکرارترین اشتباهات زمان آرایش “عجله کردن” است. ابتدا باید اجازه دهید تا پرایمر روی صورت خشک و به آهستگی جذب شود بعد شروع به آرایش کنید.

اشتباه دوم انتخاب پرایمر نامناسب است. همانطور که استفاده از محصولات پوست خشک برای پوست های چرب مناسب نیست، استفاده از پرایمر اشتباه هم موجب تاثیرات منفی روی پوست می‌شود که جوش زدن یکی از مهمترین این تاثیرات است.

اشتباه سوم، پخش نکردن درست پرایمر روی پوست است که موجب کیکی شدن کرم پودر می‌شود و ماندگاری آرایش را کاهش میدهد.

اشتباه چهارم مربوط به عدم رعایت ترتیب استفاده از محصولات است که نه تنها موجب خنثی کردن تاثیر محصولات می‌شود بلکه به دلیل جذب نشدن، پوست را بیش از حد چرب و براق نشان میدهد.

و اما یک سوال مهم؛ آیا شما به پرایمر نیاز دارید؟

پرایمر صورت

ضرورت استفاده از پرایمر کاملا به شما بستگی دارد!

اگر آرایش روی پوست شما به دلیل خشکی زیاد، به خوبی فیکس نمی‌شود و یا برعکس به دلیل داشتن پوستی چرب، بعد از مدتی پوست شما چرب و براق شده و آرایش‌تان محو می‌شود؛ یا به دلیل داشتن منافذ باز و چروک آرایش‌تان جلوه زیبایی ندارد؛ ما به شما پرایمر را توصیه می‌کنیم.

یکبار استفاده از پرایمر این‌لی، پیش از شروع آرایش به شما این امکان را میدهد تا در طی روز نیازی به تجدید آرایش خود نداشته باشید.