0   /   100

ترفندهایی برای زیباتر شدن

ترفندهایی برای زیباتر شدن

شاید شما هم بسیاری از این نکته‌ها را شنیده باشید و یا انجام داده باشید، اما اگر می خواهید پوستی شاداب‌تر و زیباتر از پیش داشته باشید این نکات را بخوانید و انجام دهید.

1- برای داشتن پوست شاداب و سرحال، خیار را از یاد نبرید. اثرات خنک کننده این میوه روی پوست شما تقریبا تمام مشکلات ناشی از التهاب را از بین خواهد برد. این میوه به خاطر خاصیت پاک کنندگی اش پوست را بسیار نرم می‌کند. قرار دادن خیار بر روی چشم‌ها پف زیر چشم را از بین می‌برد.

2- نوشیدن هر روز تقریبا ۲ لیتر آب از عارضه‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، خشکی و چین و چروک پوست جلوگیری کرده و پوست را مرطوب و شاداب خواهد کرد. آب به ساخته شدن بافت‌های جدید پوستی کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. خطوط روی پوست شما در هنگام کم آبی بدن، عمیق‌تر و واضح‌تر دیده می‌شوند.

3- هنگامی که لاک ناخن زیر نور خورشید و گرما قرار می گیرد، حرارت بالا باعث فعال شدن حلال شده و لاک را ضخیم و چسبنده می کند و غلظت لاک ناخن کم می شود. حتی گاهی ممکن است دچار تغییر رنگ شود. نگهداری لاک ناخن در یخچال می تواند مانع چنین اتفاقی شود. بنابراین نگهداری آن در یخچال باعث طول عمر لاک می شود.

4- اگر در موقعیتی قرار دارید که به رژگونه دسترسی ندارید، می توانید از رژلب به روی گونه ها استفاده کنید و آن ها را برجسته تر نشان دهید.

5- یکی از آسان ترین راه ها برای کاهش پف زیر چشم، قرار دادن قسمت پهن قاشق چای خوری سرد، در زیر چشم است.

6- یک راه بسیار خوب برای حالت دار کردن مژه ها در مدت زمان طولانی، گرم کردن فرمژه قبل از استفاده است. سشوارتان را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه، کنار فرمژه نگه دارید. فرمژه گرم، مژه ها را حالت دار می کند و حالت آن را تا پایان روز حفظ می کند.

7- تکه های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت کاربرد دارد، اولین کاربرد آن افزایش گردش خون است؛ گذاشتن یخ روی صورت باعث افزایش جریان خون می شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک می کند. ماساژ چند قطعه یخ روی صورت، به مدت حداقل دو بار در هفته باعث درخشش طبیعی پوست می شود.

8- هنگام ریمل زدن روی مژه های پایینی بهتر است از یک قاشق پلاستیکی استفاده کنید. این کار باعث می شود تسلط بهتری داشته باشید و ریمل زیر چشم شما پخش نشود.

9- رژگونه فقط برای رنگی کردن صورت نیست، بلکه خطوط و استخوان گونه را هم مشخص می کند. پس شما باید قبل از کشیدن رژگونه، حالت چهره خودتان را بدانید (کشیده، گرد، مربعی، بیضی). رژگونه می تواند گونه های شما را برجسته تر کند یا از برجستگی آن کم کند.

10- اگر می خواهید آرایش چشمانتان طبیعی باشد، ابتدا یک سایه رنگ روشن (سفید، کرم یا مرواریدی) را به گوشه داخلی چشم، وسط چشم و زیر استخوان ابرو بکشید، سپس سایه مورد نظر خود را روی آن بکشید.

11- اگر می خواهید مژه های پرپشتی داشته باشید، از داخل چشم زیر مژه های بالای چشم تان را مداد بکشید. حتی اگر آرایشی نداشته باشید، این کار کمک به زیبا تر شدن شما می کند.

12- برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها اگر حوصله استفاده از مژه مصنوعی را ندارید می‌توانید بعد از فر کردن مژه یک لایه نازک پنکک روی مژه‌ها بزنید سپس ریمل را روی مژه‌هایتان بکشید.۲ تا ۳ بار به مژه ها ریمل بکشید، البته در هر بار ریمل زدن، فاصله زمانی ۳ تا ۵ دقیقه را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.