0   /   100

در فصل تابستان از چه رنگ‌هایی برای آرایش استفاده کنیم؟

در فصل تابستان از چه رنگ‌هایی برای آرایش استفاده کنیم؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که در فصل تابستان می‌توانید یک آرایش صورت متفاوت را هم امتحان کنید؟ آرایش صورت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها است که می‌توان گفت به یکی از اصلی‌ترین کارهای روزمره تبدیل شده است. اما به هر حال در فصل تابستان به دلیل اشعه‌ی خورشید و گرمای هوا لازم است که از رنگ‌های مخصوصی استفاده کنید. از سوی دیگر روشنایی بیشتر هوا به دلیل شدت بیشتر نور خورشید بر روی بازتاب رنگ‌ها تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل لازم است که به رنگ‌ها بیشتر توجه کنید. ما در این مقاله رنگ‌های مناسب آرایش در فصل تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
1- نارنجی براق؛ یک رنگ گرم
این رنگ را می‌توان جایگزینی برای قرمز کلاسیک به حساب آورد. از این رنگ می‌توانید به عنوان رژ لب و یا سایه‌ی زیر چشم‌هایتان در آرایش صورت استفاده کنید. آرایشگران رنگ نارنجی را از لحاظ بصری رنگی گرم می‌دانند. بنابراین استفاده از این رنگ در فصل تابستان می‌تواند به درخشش هرچه بیشتر پوست شما کمک کند.
2- از سایه‌های رنگی غافل نشوید
اکثر خانم‌ها برای زیر چشم‌ها و یا روی پلک‌هایشان از سایه‌های رنگ‌های مشکی یا خاکستری استفاده می‌کنند. این در حالی است که شما امکان استفاده از طیف وسیعی از رنگ‌ها را دارید. به نظر می‌رسد رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، زرشکی و رنگ‌هایی از این دست نیز بتوانند سایه‌های زیبایی را به چشمان زیبای شما هدیه کنند و آرایش صورت شما را به آرایشی منحصر به فرد تبدیل کنند.
3- آبی متمایل به سبز؛ آرامش و شادی
معمولاً افراد در فصل تابستان به خاطر گرمای بیش از حد هوا کم حوصله می‌شوند؛ بنابراین استفاده از رنگ‌هایی مانند آبی متمایل به سبز در ترکیب رنگ‌های به کار رفته برای آرایش صورت می‌تواند شادابی شما را به دیگران منتقل کند. هم‌چنین خانم‌های زیادی از این رنگ به عنوان لاک ناخن‌هایشان استفاده می‌کنند که اگر با رنگ لباس‌هایتان نیز هماهنگ باشد، ظاهر شیکی را برای شما رقم خواهد زد. آبی متمایل به سبز به صورت متالیک و با جلوه‌ی بلوری طرفداران زیادی در بین خانم‌ها دارد.
4- رژگونه هلویی!
میوه‌های تابستانه بسیار خوشمزه هستند و طرفداران زیادی دارند. بنابراین رنگ‌های میوه‌های تابستانه نیز تداعی کننده‌ی همان جذابیت و زیبایی هستند و همان احساس خوب را به ما منتقل می‌کنند. از رنگ هلویی می‌توانید به صورت‌های پودر یا کرم در آرایش صورت استفاده کنید. استفاده‌ی ملایم از این رنگ سفیدی پوست شما را با سرخی ملایمی عجین خواهد کرد. در برخی موارد ترکیبی از رنگ‌های نارنجی پرتقالی و هلویی می‌تواند آرایش جذابی را برای شما رقم بزند. البته میزان این جذابیت بسته به میزان سفیدی پوست شما دارد و ترکیب این دو رنگ برای پوست‌های سفید بیشتر توصیه می‌شود.
5- به لب‌هایتان طعم توت فرنگی بدهید!
رژ لب‌هایی با رنگ قرمز می‌توانند در روحیه‌ی شما و دیگران تأثیر خوبی بر جای بگذارند. رنگ قرمز مشابه قرمزی که در توت فرنگی وجود دارد، می‌تواند حجم بیشتری را به لب‌ها القا کند. قرمز توت فرنگی و قرمز زغال اخته‌ای هر دو جزءِ پرطرفدارترین رنگ‌ها در بین خانم‌ها هستند که از آن‌ها به عنوان رژ لب در آرایش صورت استفاده می‌شود.
6- فیروزه‌ای؛ رنگی به اعماق دریاها
رنگ فیروزه‌ای از آن رنگ‌هایی است که بیشتر از آن در آرایش صورت استفاده می‌شود. در ترکیب رنگ لباس‌ها، رنگ موها و لاک ناخن‌ها به کار می‌رود.
7- چرا نباید از رنگ مشکی استفاده کنیم؟
در اینکه رنگ مشکی و به طور کلی رنگ‌های تیره رنگ‌هایی سرشار از غرور و جذابیت هستند، تردیدی نیست؛ اما در فصل تابستان همه‌ی ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود! از آنجایی که رنگ‌های تیره قدرت بیشتری در جذب نور و گرما دارند، استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث اذیت شدن شما و حتی به خطر انداختن سلامتی شود؛ به خصوص اگر از این رنگ‌ها در نقاط حساس بدن مانند چشم‌ها استفاده کنید، احتمال خطر بیشتری وجود دارد. فرض کنید که روی پلک‌هایتان را با رنگ مشکی سایه زده‌اید؛ این کار سبب جذب بیشتر گرما و نور خورشید شده و اشعه‌های مضر را به سمت چشمان شما می‌کشاند. بنابراین سلول‌های حساس چشم ممکن است آسیب ببینند. البته در حالتی که از عینک آفتابی استفاده کنید، این موضوع دیگر جای نگرانی نخواهد داشت. علاوه بر آرایش صورت، استفاده از رنگ مشکی به عنوان رنگ موهایتان نیز ممکن است بیشتر اذیتتان کند و از طریق گرم کردن سر باعث گرمازدگی شود.
به هر حال فرصت تابستان می‌تواند زمان مناسبی برای امتحان رنگ‌های جدید در آرایش شما باشد و ممکن است حتی این فصل گرم، رنگ‌هایی را در دایره‌ی سلایق شما وارد کند که نه تنها در این فصل بلکه برای همیشه طرفدار آن‌ها شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.