0   /   100

تفاوت آرایش مناسب روز با شب

تفاوت آرایش مناسب روز با شب

شیوه‌ی آرایش کردن درست مثل نوع لباس پوشیدن امری سلیقه‌ای و دلخواه بوده و برای آن قانونی که افراد ملزم به رعایت کردن آن باشند، وجود ندارد. اما نکاتی هست که توجه به آن‌ها باعث می‌شود آرایش چهره مناسب زمان و شرایط بوده و باعث جذابیت بیشتر چهره شود. یکی از این نکات رعایت تفاوت‌های آرایش روز و آرایش شب است.
ممکن است شما به آرایش علاقه‌ی زیادی داشته باشید اما در طول روز از سبک آرایش شب استفاده کنید و برعکس. این مقاله به توضیح چند نکته‌ی مهم در انتخاب رنگ و شیوه‌ی آرایش روز و آرایش شب می‌پردازد که توجه به آن‌ها می‌تواند منجر به انتخاب درست و هوشمندانه‌ای در این مورد شود.
این نکات به ‌اختصار شامل موارد زیر است :
• زیرسازی پوست در آرایش روز و آرایش شب
• تفاوت آرایش ابرو در روز و شب
• آرایش چشم‌ها در روز و شب
• انتخاب رژ گونه در آرایش روز و آرایش شب
• رنگ‌های مناسب رژ لب برای آرایش روز و آرایش شب
هنگامی‌که در طول روز برای کار یا انجام امور شخصی بیرون می‌روید، بهتر است چهره‌ای طبیعی و بدون جلا خوردگی خاصی داشته باشید؛ چرا که این موضوع موجب جلب‌ توجه کمتری می‌شود. در طول روز بهترین کار استفاده از کرم‌های محافظت‌کننده‌ی پوست مثل کرم‌های ضد آفتاب در کنار یک آرایش ملایم برای تغییر کنتراست چهره است. اما شب‌ها به دلایل مختلفی از جمله خستگی پوست و چشم‌ها و جدی‌تر بودن مجالس و هم‌چنین ویژگی لباس‌هایی که برای مراسم شب انتخاب و پوشیده می‌شود، شدت رنگ آرایش چهره تغییر کرده و برای آن توصیه‌های دیگری وجود دارد.
1. زیرسازی پوست در آرایش روز و آرایش شب
اولین قدم برای شروع آرایش آماده‌سازی پوست است. همان‌طور که به ‌طور خلاصه در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، در طول روز به دلیل حضور نور خورشید بهترین کرم برای زیرسازی و آماده کردن پوست کرم‌های ضد آفتاب است. اگر رنگ ضد آفتاب انتخابی، هماهنگ با رنگ پوست بوده یا بی‌رنگ باشد، استفاده از آن می‌تواند به‌اندازه‌ی کافی پوست را یکدست و صاف کند.
اما زیرسازی پوست به ‌منظور آرایش شب معمولاً بعد از استفاده از کرم مرطوب‌کننده با کرم پودر آغاز می‌شود. استفاده از یک‌ لایه‌ی نازک از کرم پودر هماهنگ با رنگ پوست می‌تواند صورت را روشن‌تر و شاداب کند.
2. تفاوت آرایش ابرو در روز و شب
ابرو همواره جزءِ اولویت‌های آرایش بوده و مرتب نگه‌داشتن آن‌ها به جذابیت چهره و شادابی آن کمک می‌کند. ابروهای به ‌هم‌ ریخته و نامرتب باعث تصور بیمار بودن فرد در مخاطبان او می‌شود. اما برای آراییدن آن در طول روز استفاده از رنگ‌های متضاد با رنگ مو توصیه نمی‌شود. به ‌طورکلی اگر ابروها اشکال چندانی ندارند بهتر است از مداد ابرو برای تغییر رنگ آن در آرایش روز استفاده نکرد. اما در طول شب، مخصوصاً اگر آرایش مو کمی پیچیده و متفاوت باشد، رنگ‌های متضاد با رنگ مو و بازی با تیرگی و روشنی ابروها می‌تواند جذابیت و گیرایی چهره را بیشتر کرده و به چشم‌ها جلای بیشتری بدهد.
3. آرایش چشم‌ها در روز و شب
 خط چشم
استفاده از خط چشم برای جلوه بخشیدن به آن بسیار مهم است. اما استفاده از خط‌های ضخیم و بسیار بلند برای آرایش روز بسیار سنگین است. بهتر است خطوط چشم در روزکوتاه و تا حد امکان نازک باشد. در عوض می‌توان از خط شمشیری برای آرایش شب استفاده کرد تا چشم‌ها گیراتر شوند. خطوط کشیده و ضخیم در آرایش شب برای عکس‌هایی که در طول مراسم شبانه گرفته می‌شود نیز می‌تواند خستگی چشم‌ها را به‌خوبی بپوشاند.
 ریمل
در مورد مژه‌ها نیز بهتر است در طول روز به کمک برس ریمل فقط کمی پیچ ‌و تاب آن‌ها را بیشتر کرده و طوری از آن استفاده کرد که تیرگی مایع ریمل روی مژه قابل ‌تشخیص نباشد و چشم‌ها فقط کمی شاداب‌تر و سرحال‌تر از آنچه هستند، دیده شود. اما برای آرایش شب می‌توان دست‌ و دل بازانه از ریمل برای بلند و پرتر نشان دادن مژه‌ها استفاده کرد. بدون شک حجم و رنگ مژه‌ها باید با ویژگی‌های ابرو در آرایش شب هماهنگ باشد.
 سایه
بهترین رنگ‌ها به‌ عنوان سایه برای آرایش روز سایه‌های گلبهی، شامپاینی، صورتی و بنفش کم‌رنگ است. این رنگ‌ها در طول روز و به خاطر وجود نور خورشید و انعکاس آن در چهره، هاله‌ای از رنگ اصلی خواهند بود و برای جلوه‌ی بیشتر چشم و نمود شادابی آن رنگ‌های بسیار مناسبی برای سایه در آرایش روز هستند. این در حالی است که بهترین رنگ برای سایه در آرایش شب، دودی است. دودی در حقیقت کلاسیک‌ترین و شیک‌ترین انتخاب برای آرایش شب است. چنانچه لباسی که برای مراسم شب انتخاب می‌شود از نوع لباس‌های کار شده با مروارید و ململ باشد، در انتخاب رنگ دودی و طیفی از آن نباید شک کرد. اما به‌ هر حال انتخاب سایه‌ای به رنگ لباس، برای آرایش شب در اغلب اوقات انتخابی مطمئن و بدون خطا است.
 اطراف چشم
در این مورد برای آرایش روز با توجه به توصیه به ساده بودن آن نکته‌ی خاصی وجود ندارد اما در مورد آرایش شب بهتر است اطراف چشم و گوشه‌های بیرونی آن با رنگ قهوه‌ای و طلایی مشخص شود. البته در استفاده از رنگ اطراف چشم، رنگ انتخابی سایه نقش مهمی داشته و بر طبق آن باید برای جلای بیشتر چشم، اطراف آن را با یکرنگ هم‌طیف یا خنثی مشخص کرد. به‌ عنوان ‌مثال استفاده از سایه‌ی نقره‌ای در مجاری اشکی، گونه و پائین بینی فرم بهتری به قسمت مثلثی شکل چهره می‌دهد.
برای زیر چشم‌ها نیز لایه‌ی کرم پودر مورد استفاده، باید کمی ضخیم‌تر باشد.
4. انتخاب رژ گونه در آرایش روز و آرایش شب
استفاده از رژ گونه با رنگ‌های اغراق‌آمیز در آرایش روز و آرایش شب به‌ طور کامل مردود است. رژ گونه به‌ منظور حجیم و برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها است و نباید برای این کار از رنگ‌های غلیظ و اصطلاحاً جعلی استفاده کرد. بهترین رنگ‌ها برای رژ گونه در آرایش روز صورتی بسیار ملایم و کالباسی است و برای شب لایه‌های نازک از رنگ‌هایی چون برنزی، مسی و قهوه‌ای بسیار ملایم می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد.

5. رنگ‌های مناسب رژ لب برای آرایش روز و آرایش شب
برای آرایش روز، رژ لب‌هایی که با رنگ طبیعی جلای بیشتری به ‌کل چهره ببخشد، انتخابی هوشمندانه است. رنگ‌هایی همچون صورتی ملایم، قرمز یا قهوه‌ای کم‌رنگ، زرشکی، آلبالویی و گوشتی می‌تواند تیرگی و روشنی کل چهره را یکدست کند. اما برای آرایش شب می‌توان از رنگی‌ترین حالت رژ لب استفاده کرد. ضمن آن‌که انتخاب رنگ آن از قانون خاصی پیروی نکرده و می‌تواند متضادترین حالت با رنگ لباس باشد. البته بدون شک اگر کل آرایش شب از طیف خاصی از رنگ پیروی می‌کند، شاید بهتر باشد که رنگ رژ لب نیز با این طیف هماهنگ باشد. به ‌هر حال انتخاب رنگ رژ لب به نسبت سایر لوازم ‌آرایشی برای آرایش شب انتخاب آزادانه‌تری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.