0   /   100

آرایش متناسب با رنگ پوست شما چیست؟

آرایش متناسب با رنگ پوست شما چیست؟

انتخاب نوع آرایش تا حد زیادی به رنگ پوست شما بستگی دارد. رنگ کرم پودر و یا رژ لبی که برای شما جذاب به نظر می ­رسد ممکن است لزوماً مناسب پوست شما نباشد. به عبارتی هر نوع آرایش صورت، به هر کسی نمی­آید. اکنون قصد داریم در خصوص آرایش صورت و مدل آرایشی 2017 برای انواع پوست بپردازیم.

پوست تیره/ سبزه
آرایش صورت زنانی که دارای پوست تیره هستند، معمولاً کار دشواری است. معمولاً بانوانی با رنگ پوست سبزه، دارای رنگ پوستی نابرابر هستند. به عبارتی پیشانی این افراد عموماً تیره تر بوده درحالی که قسمت میانی صورتشان روشن تر است. از همین رو چنانچه این افراد به دنبال پوستی بی عیب و نقص هستند باید با استفاده از کرم پودرهای تیره و روشن به رنگ پوست طبیعی برسند.
آنچه که همواره باید در استفاده از کرم پودر به خاطر داشته باشیم ایجاد یک پایان نامعمول و یک جابجایی تدریجی از بخش روشن تر پوست (که عموماً مرکز صورت است) به بخش تیره تر پوست ( به عبارتی پیشانی و کناره های صورت) است. در صورتی که این افراد قصد دارند رنگ پوست روشن خود را تقویت کنند می بایست از یک مرطوب کننده‌ی رنگی یا یک کرم پودر ساده استفاده کنند که با رنگ مرکز صورتشان همخوانی داشته باشد و از یک کرم برنزی – مسی برای پیشانی و اطراف صورت خود استفاده نمایند. این افراد صرفاً باید بخاطر داشته باشند که این دو رنگ را با هم درآمیزند تا رنگ پوست آن‌ها طبیعی جلوه کند. از سوی دیگر چنانچه تمایل دارند بخش تیره تر پوست شان بیشتر جلوه کند، باید رنگی بین بخش روشن تر و تیره تر صورت خود انتخاب کنند و آن را به خوبی روی صورتشان پخش کنند.
افراد سبزه بهتر است در آرایش صورت از رژ لب های مات استفاده نکنند؛ چرا که ممکن است بیمار به نظر برسند. اما اگر همچنان به استفاده از این مدل رژها برای آرایش صورت خود اصرار دارند، بهتر است از رنگی مشابه رنگ پوست خود مثلاً رژ لبی نارنجی و یا رژی با تناژ قهوه ای استفاده کنند. البته پیشنهاد می‌شود گزینه‌ی رنگ‌های ارغوانی، جیگری و قرمز پررنگ استفاده شود.
اکثر زنان سبزه دارای چشمانی قهوه ای و فندقی هستند. در نتیجه سایه چشم بنفش و حتی نقره ای و طلایی بی نهایت به این افراد می آید و زیبایی طبیعی آن‌ها را بهتر نشان می دهد. طبق مدل آرایشی 2017 و برخلاف باور عموم، افراد دارای پوست سبزه یا تیره می توانند در آرایش صورت خود از رژگونه و رژ لب روشن استفاده کنند. به عنوان مثال چنانچه این افراد جسور هستند، می توانند از رنگ‌های بفنش و قرمز استفاده کنند و یا چنانچه به دنبال ظرافت هستند از رنگ‌های هلویی، بنفش روشن و یا سبز روشن استفاده نمایند. رژگونه هایی چون نارنجی متمایل به هلویی یا قرمز متمایل به گیلاسی استفاده کنید. حتی استفاده از رژگونه مسی نیز قابل توجه است.

پوست سفید/ مهتابی
داشتن پوست سفید و مهتابی تقریباً همان چیزی است که همه‌ی مردم آرزویش را دارند. اما نباید این مسئله را کتمان کرد که در زمینه‌ی آرایش صورت این مدل پوست، تا حدی دشوار و جنجال آمیز خواهد بود. افرادی که دارای پوست بی روح و یا مهتابی هستند، می بایست برای آرایش صورت خود ازکرم­ های ضد آفتاب استفاده نمایند تا نه تنها از پوست حساس خود در برابر اشعه‌ی خورشید محافظت کنند، بلکه صورت خود را از بی روحی نجات داده و آن را روشن و براق نمایند. انتخاب کرم پودر مناسب پوست گام بعدی است که باید در آرایش صورت خود به آن دقت کنید. می توانید از یک کرم ضدآفتاب ساده و طبیعی برای روشن کردن پوست خود استفاده کنید و سپس از کرم پودرهای دو درجه تیره تر از رنگ پوست خود برای ایجاد سایه روشن روی پوست تان بهره ببرید. این کار منجر به کانتورینگ صورت شما می شود و چهره‌ی شما طبیعی جلوه می کند. طبق مدل آرایشی 2017 در آرایش صورت در خصوص آرایش لب ها، در افرادی با پوست مهتابی باید بگویم که شما می توانید از مزیت سفید بودن پوست خود بهره ببرید. از همین رو افراد دارای پوست مهتابی می توانند رژهای قرمز، صورتی و قرمز آلبالویی را امتحان کنند و خواهند دید که تا چه اندازه دلفریب خواهند شد. چنانچه پوست شما مهتابی است می توانید از رژگونه های روشن مثل هلویی، صورتی و یا حتی برنزی استفاده کنید. در آرایش صورت بخش آرایش چشم بسیار حائز اهمیت است. از همین رو از سایه های رنگی چون سبز، آبی و صورتی استفاده کنید و جذابیت را تجربه کنید. بر اساس مدل آرایشی 2017 در آرایش صورت، خط چشم های براق مناسب افراد دارای پوست روشن می باشد. به عبارتی می توانید از خط چشم های سفید، سیاه، قهوه ای و حتی زغالی برای زیبایی چشمانتان استفاده نمایید.
همانگونه که پیشتر گفته شد هر مدل آرایشی، مناسب هر رنگ پوستی نیست و برای آنکه آرایشی چشمگیر و تأثیرگذار داشته باشید، باید بدانید که چه مدل آرایشی به پوست شما می آید. بکارگیری این نکات در عین سادگی به شما کمک می کند زیبا و جذاب به نظر برسید. از همین رو پیش از هر نوع اقدامی برای آرایش صورت خود ابتدا ببینید چه مدلی برای رنگ پوست شما مناسب بوده و سپس اقدام به آرایش نمایید و از ظاهر جذاب و دلفریب خود لذت ببرید.

پوست گندمی
بی شک افرادی که دارای پوستی گندمی هستند نیز به آرایش خاص خود نیاز دارند. این افراد برای طبیعی جلوه دادن رنگ پوست خود نیاز دارند از یک ضدآفتاب یا کرم پودر گلبهی استفاده نمایند تا به رنگ پوستی ایده آل و متعادل برسند. پس از زیرسازی یکنواخت پوست، نوبت به آرایش اصلی می رسد. برای افرادی که دارای پوست گندمی هستند سایه های نقره ای، نیلی و آبی لاجوردی به شدت توصیه می شود. به علاوه سایه چشم بژ نیز روی پوست گندمی به شدت شما را زیباتر نمایش خواهد داد. رنگ رژ لب برای پوست‌های گندمی، می بایست متناسب با رنگ سایه چشم باشد. همچنین در صورت استفاده از رژگونه نیز رنگ آن می بایست متناسب با رنگ رژ فرد انتخاب شود. به عبارتی اگر سایه انتخابی مثلا بژ باشد رژهای شکلاتی و کرم مات مناسب بوده و در صورت استفاده از سایه های نقره ای، نیلی و لاجوردی رنگ رژ صورتی و بنفش گزینه مناسبی خواهد بود.
همانگونه که پیشتر گفته شد هر مدل آرایشی مناسب هر رنگ پوستی نیست و برای آنکه آرایشی چشمگیر و تأثیرگذاری داشته باشید، باید بدانید که چه مدل آرایشی به پوست شما می آید. بکارگیری این نکات در عین سادگی به شما کمک می کند زیبا و جذاب به نظر برسید. از همین رو پیش از هر نوع اقدامی برای آرایش صورت خود ابتدا ببینید چه مدلی برای رنگ پوست شما مناسب بوده و سپس اقدام به آرایش نمایید و از ظاهر جذاب و دلفریب خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.